torsdag 5 september 2013

Eslövs kulturnatt 13 sept 2013

                                                                                                 www.annikazetterstrom.se

 

Snart drar det igång

Vi är fullt sysselsatta med att färdigställa allt inför Kulturnatten, Christina, Emily och jag. Det är lite mer än vecka kvar. Jag har jobbat med affischer och inbjudningar. Målningar skall spännas upp på kilram och grafik skall ramas in. Och kanske kommer det en ny bildidé som vill förverkligas? Mycket arbete återstår. Det är bråda dagar. 





Emily och Christina är mina vänner och konsten är en stor del av våra liv. Christina och jag är med i Konstgillet Mittskåne. Inför Konstrundan under påsken har vi båda en arbetsintensiv period och vi delar våndor och förväntningar med varandra. Emily och jag gick grafik på Östra Grevie och vi har ställt ut tillsammans vid ett flertal tillfällen. 

Vi ska ha skaparverkstad och det skall bli roligt. Tanken är att vi skall göra porträtt, som vi sedan hänger upp så att alla kan se. Förhoppningsvis blir det ett stort persongalleri med många spännande karaktärer. Alla är välkomna att göra spännande, tokiga, vanliga, glada och arga porträtt.
 

 

Jag hoppas att det blir bra väder när danskompaniet Eka skall göra sitt uppträdande i trädgården framför ateljén. Emily Willman och Karin Ringnér startade sitt lilla danskompani på Dansens Dag den 29 april 2013. Själva utforskandet har en central plats i deras verksamhet. De rör sig i ett gränsland mellan dans och performance.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar